de där med konfirmation...

Jag är inte konfirmerad.
Detta eftersom jag inte tror på någonting som den svenska kyrkan står för. Visst kan jag ibland tänka att det kanske finns en "högre kraft" men det är en helt annan sak. Men det är inte det jag ska skriva av mig om. Utan det där med att de flesta som konfirmerar sig gör det för presenter och annat. Helt fel anledningar alltså.

Alla som föds i Sverige, döpta eller odöpta står med i Svenska Kyrkan. Men det är först när du konfirmerar dig som du visar att du tror på det dom står för. Och det är just därför jag tycker det är fel att konfirmera sig när man inte tror på det.
Jag tycker det är fel att vi står med i Svenska Kyrkan från början.

Såhär är det.
Om man inte tror på "Gud" tycker jag faktiskt inte att det är okej att gifta eller döpa sig i kyrkan. Att stå och ge löften om att vara tillsammans tills döden skiljer dem åt inför en tro man inte tror på är bara så jävla fult gjort tycker jag.
Och att döpa sitt barn i kyrkan är ännu värre. Om jag väljer att tro på "Gud" i framtiden så vill jag påbörja det själv. Inte stå med från början då jag inte ens kan prata.

Nej men nu ska jag avsluta det här innan det bara blir en stor sörja av svordomar över de som gör sådant. Men då vet ni vad jag tycker om dom gärningarna i alla fall. Slut.

Idioti

Om du inte läst igenom inlägget och har en åsikt kan du strunta i att kommentera. Jag kommer inte gå in på din blogg i alla fall!

Porrnamn i framtiden?
Du tänker komma tillbaka?

Vill du få kinky mail från mig? (tat lugnt, vår lilla hemlighet)

Egen blogg? Skriv den bara här tack!

Idiotisk reklam för din egen blogg? Don't mind writing...

Trackback
RSS 2.0